sobota, 2 września 2017

219. Kwas chlebowy.

 Pierwszy raz kwas chlebowy robiłam w tamtym roku. Naczytałam się wiele dobrego o tym świetnym napoju i chciałam sama zacząć go robić, tym bardziej, że piekę własny chleb na zakwasie.
 Nie będę tutaj opisywała jego składu, czy też właściwości, bo jeśli ktoś chce się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat,to w internecie znajdzie wszystko. Kwas robiłam kilka razy, używając zwykłych drożdży piekarniczych, bo taki miałam przepis. Fermentacja zachodziła w butelkach, w związku z czym czasami dochodziło do dość spektakularnych wybuchów podczas ich otwierania ;)
 Niedawno w internecie natknęłam się na świetny filmik, gdzie autorka pokazuje krok po kroku jak przygotować kwas, tyle że fermentację prowadzi przy użyciu drożdży piwowarskich w butli do fermentacji piwa/wina.
Smak takiego kwasu jest o wiele lepszy, bo
nie wyczuwa się drożdżowego posmaku. W butelkach nie ma również tyle odsadu, bo wszystko zostaje na dnie butli.
 Filmik i cały przepis tam przedstawiony jest godny polecenia.


 
 Poniżej przedstawiam zdjęcia z moje własnej produkcji ;)



Nie mogłam córci odmówić sfotografowania jej ulubionego ptaszka :)


  Pozdrawiam cieplutko :)

26 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie rozejrzeć się za takimi drożdżami i aparaturą, tym bardziej, że często robię kwas.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką aparaturę można znaleźć w sklepach ogrodniczych. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Reniu koniecznie muszę skorzystać z tego przepisu,bo kiedyś dawno temu robiłam kwas,który niestety nadawał się do wylania:))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu ja zrobiłam z tego przepisu i wyszedł bardzo dobry, więc polecam :)

      Usuń
  3. Bardzo mnie zaciekawiłaś, coś tam słyszałam o tym kwasie, muszę poszukać więcej informacji i może spróbuję go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Mój mąż lubi pić taki kwas, a to jest też dobry sposób na wykorzystanie czerstwego chleba.

      Usuń
  4. To bardzo dobry napój na upały. Podziwiam Cię za tę robotę, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Iwonko :) Lubię próbować robić różne rzeczy :)

      Usuń
  5. Nigdy nie robiłam a to bardzo fajny napój:))))ptasze śliczny:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama zawsze robiła kwas chlebowy:)

    Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nigdy się kwasu nie robiło. Nie było takiej tradycji. Ja z kolei lubię eksperymentować w kuchni :)

      Usuń
  7. O, proszę jaka produkcja:)) Zdobywasz coraz więcej nowych umiejętności!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Przynajmniej na nudę nie mogę narzekać :)

      Buziaki :)

      Usuń
  8. Dodoałam sobie filmik do ulubionych :* Kiedyś robiłam kwa schelebowy :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, nie znam Cie jeszcze od tej strony :)
      Buziaki :)

      Usuń
  9. Nigdy nie próbowałam ani robić, ani pić...

    OdpowiedzUsuń
  10. super porady :) na pewno z przyjemnościa skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ty to jesteś jednak perfekcyjna Pani domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Aguś to tylko pozory :) Zapewniam Cię, że do perfekcyjnej Pani Domu jeszcze mi sporo brakuje :)

      Usuń
  12. Nigdy nie piłam kwasu chlebowego,ale chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piłam kwas chlebowy robiony przez moją babcię, i nie przepadam za tym napojem, ale Twój na pewno jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń